Strona 1 z 1
Kontrowersyjne podbicie
: 25 lis 2010, 14:54
autor: Glory
Maly powrot do turnieju ktory gralem w ubieglym miesiacu na Teneryfie. Przy stole mialem dosc ciekawa i kontrowersyjna sytuacje - jestem ciekaw waszej opnii i decyzji jaka byscie podjeli na miejscu torunament directora.
FT, wysokie blindy sb to murek, BB ma ok 8 BB w stacku.
Jestem na cutt off i podejmuje decyzje kradzierzy. Odliczam 2,3bb w kilku zetonach i rzucam je za linie. Nie deklaruje nic.
Pech chce ze jeden z zetonow odbija sie od sukna i wraca z powrotem za linie.
Wprawdzie nie do mojego boksu, ale boks obok ktory jest juz pusty (gracz odpadl).
Dealer uznaje mi to zagrania tylko jako call a nie jako rise (!). Zawolany tournament director utrzymal jego decyzje.
Czy slusznie?
: 25 lis 2010, 15:01
autor: GrzechuTG
Mi się wydaję, że decyzje podejmuje się z "duchem gry" i jeśli coś takiego się wydarzy powinno zostać uznane za rais. Inni gracze chyba widzieli, że ten żeton się odbił nikt nie zareagował?
: 25 lis 2010, 15:04
autor: Glory
GrzechuTG, wiesz, blidny sie klocily ze tylko call, bo za linia lezy niepelne podbicie. Reszta byla poza rozdaniem wiec sie nie odzywala.
: 25 lis 2010, 15:06
autor: Trabant
Dlatego żetony się kładzie a nie nonszalancko rzuca jak jaki pseudo pro z TV
Zgadzam się z TD, dodał bym tylko 10min SitOut
P.S.
Czy to zdarzenie było już po tym jak przestałeś udawać że nie znasz hiszpańskiego czy cały czas byłeś angielskim turystą?
Myśle że to jest kluczowa kwestia

: 25 lis 2010, 15:09
autor: Glory
Caly czas bylem angielskim turysta

.
Ale to chyba nie jest i tak usprawiedliwienie, bo wczesniej deklarowalem zazwyczaj wysoskosc podbicia wlasnie po angielsku.
: 25 lis 2010, 15:10
autor: GrzechuTG
No to skoro nikt tego nie potwierdził a zapewne diler nie widział tego jak żeton się odbił to jako TD również bym przychylił się do decyzji krupiera. Tylko że z drugiej strony jest chyba taka zasada że jeśli podbicie jest nie pełne ale wartość żetonów przekracza 50% wartości czyli np 1.8 bb to chyba traktuje się to jako mini rais.
: 25 lis 2010, 15:19
autor: Glory
Nie, nie - dealer dokladnie wiedzial ze zeton sie odbil (a przynajmniej ze nim rzucalem) Wiedzial to tez TD, bo sam go wezwalem i zaczalem sytuacje tlumaczyc.
Oni jednak uparcie twierdzili - zeton nie za linia, nie liczy sie.
GrzechuTG, akurat tu lezalo 1.3 bb. Cofnal mi sie zeton chyba 10k (przy blindach 5/10k)
: 25 lis 2010, 15:23
autor: GrzechuTG
Dla mnie to jest dziwna sytuacja bo skoro diler widział, że ten żeton się odbił to przecież w tym momencie był za linią a to że wrócił to głupi przypadek... Jak dla mnie powinno być zaliczone podbicie ale ja nie jestem TD nie mam kursu więc tutaj trzeba by było zasięgnąć opinii kogoś bardziej kompetentnego już w tej sprawie napisałem wiadomość.
: 25 lis 2010, 15:49
autor: M@jkel
Podobna sytuacje mialem na turnieju w Pradze,
gracz obok nie zadeklarowal podbicia slownie tylko wzial kilka zetonow i chcial je wrzucic za linie, wyciagnal reke ale wyszlo tak ze spadl mu jeden zeton a dopiero po chwili reszta. Co ciekawe rowniez to bylo uznane jako call.
Najlepiej po prostu wydukac jakies "tu handryd" i po problemie a broni to nas rowniez przed tym ze podbijemy za duzo bo zle odliczylismy zetony.
: 25 lis 2010, 15:57
autor: GrzechuTG
Akurat w takim przypadku Majkel decyzja jest słuszna bo tutaj spadł najpierw jeden żeton a dopiero kolejny.
A jeśli chodzi o Twoja sytuację glory zasięgnąłem porady u najbardziej znanego Polskiego TD czyli Janiego i otrzymałem o to taką odpowiedź.
Moim zdaniem nie słusznie. Intencja była oczywista, żetony były rzucone razem. Nauka z tego płynie taka, żeby nie rzucać żetonami ;p
Niestety często jest tak, że krupierzy chcą być ważniejsi od samego Pana Boga i się czepiają, a TD zamiast się przyznać, że ich krupier coś tam zwalił po prostu utrzymują taką decyzję.
Czyli moja ocena również była poprawna.
: 25 lis 2010, 16:09
autor: Glory
Ja to dokladnie tez tak uzasadnialem - ze jasno sprecyzowalem intencje rzucajac zetony. Bo przeciez gdyby sytuacja byla odwrotna i ja chcialbym aby to byl tylko call, to zacholere bym nie uzasadnil dlaczego rzucalem wiecej zetonow....
Co sie zas tyczy wywolanej sytuacji M@jkela to on imho rowniez wazny problem poruszyl. Bo o ile sting bet (podbijanie w kilku ruchach) jest dosc znana zasada, to nalezy jednak pamietac skada ona sie wziela i przed czym chroni - przed tym by gracz nie dokladal kolejnych zetonow do rise sadujac jednoczesnie miny swoich oponentow czy ten bez im sie podoba czy nie.
Jesli jednak ktos rzuca rzetony na dwa razy, ale przez przypadek, zupelnie nie zwracajac uwagi na przeciwnikow - ciezko wiec tu mowic by wykorzystywal to na swoja korzysc.
: 25 lis 2010, 19:29
autor: Pablo Muchettii
Sytuacja nieciekawa ale TD podjął właściwą decyzje. Teraz pije alkohol potem napisze czemu.
: 26 lis 2010, 00:09
autor: RandomOne
Zasada jest taka, że jeśli wrzucasz do puli więcej niż 1 żeton to może to być przebicie - podobno.
Spotkałem się kiedyś z sytuacją podobną do twojej, gość miał Asy na buttonie, przebił ale nie powiedział i dealer uznał to jako call, Sb też call, a BB check. Oczywiście asy przegrały, ale nvm ^^
Dealer później mówił, że to zależy od ustaleń i w większości przypadków rzucenie więcej niż 1 żetonu oznacza przebicie. Nie wiem ile jest w tym prawy, nie doszukiwałem się dogłębnie bo po tej sytuacji jest uczulony aby powiedzieć

: 29 lis 2010, 17:46
autor: Glory
Edwarddd, zawsze rzucenie wiecej niz 1 zetonu oznacza podbicie (o ile ich wartosc jest wieksza niz 150% bb) i nie o to w tym temacie chodzi.
: 08 paź 2011, 16:53
autor: shack4l
krupier powinien obserwować sytuację na stole i dostrzec uciekający żeton, ale miał też prawo w tym wypadku nie brać go pod uwagę co oznacza, że był po prostu dupkiem ... sprawdziłem w zasadach jednego z turków live ... (tłumaczone)
(1) gracz wykonując podbicie nie werbalnie powinien umieścić żetony za linią razem jednym ruchem, (2) lub werbalnie określając dokładną wysokość podbicia, (3) lub też werbalnie ogłosić samo podbicie `raise` następnie umieszczając żetony za linią jak w (1).
w książce dla początkujących ``vademecum gracza`` Jan Meinert, która szeroko omawia podstawowe zasady znalazłem informację, że nie deklarowany w żaden sposób raise może zostać uznany podstawowo za check, tego akurat nie brałbym na poważnie ... raczej jako przestrogę i dobrą radę niż ogólna zasada. W końcu aktualnie wielu graczy gra np. w słuchawkach i mają w dupie to co mówi lub chce usłyszeć krupier

: 16 lis 2011, 03:27
autor: mikelusss
grając ostatnio turniej w czechach, krupierka 2x nie zwróciła uwagi na mój raise który wykonywalem wlasnie niewerbalnie poprzez przesunięcie zetonów za linie, kiedy zwróciłem uwage, że przecież raisowalem oświadczyla że trzeba powiedzieć "raise" inaczej zawsze bedzie to traktować jako call.
: 08 paź 2012, 20:35
autor: rokrupinski9802
zetony powinny byc na swoim miejscu a nie porozrzucane po całym stole dletego uważam ze dealer miał racje
: 08 paź 2012, 20:36
autor: mara
rokrupinski9802 pisze:zetony powinny byc na swoim miejscu a nie porozrzucane po całym stole dletego uważam ze dealer miał racje
Zauważyłeś, że masz ostrzeżenie! Zaraz zostaniesz zablokowany! Przestań pisać
Re: Kontrowersyjne podbicie
: 04 mar 2017, 05:33
autor: urnotindanger
Siła kłótni powinna zależeć od ręki, którą masz w tym spocie. Generalnie podbicie powinno być zaliczone, ale zawsze można wyciągnąć coś dodatkowego z tej sutuacji:
Bazujesz na tym, że SB i BB zdradzili, że mają słabe karty lub potencjały bez premium.
Z Axs, a zwłaszcza AJo-AKo i A2s-A6s kłócisz - bo na Axx i tak dostaniesz fold
Najlepsza ręce do LIMPA w tej sytuacji, to 22-55 , 56s-68s, 43s, Q6-Q7, J7 lub 56o 67o
Re: Kontrowersyjne podbicie
: 27 lut 2020, 23:45
autor: yerzy
ZAWSZE TWÓJ TOK MYŚLENIA MNIE INTRYGOWAŁ